Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за маслото на двигателя

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
    пп Нека да е ясно - никъде не твърдя, че с 10w40 двг ще се счупи, напротив ако е перфектен не го бърка. Ама защо да си насилва човек късмета ..
    Най точно казано...

    ---------- Post added at 02:15 ---------- Previous post was at 02:14 ----------

    Първоначално публикувано от МИТАКА1654 Покажи съобщение
    Най-лесният отговор е-5w50,добро и за студено,и за ръчкане по светофарите в Сф в задръстването при 40 градуса на въздуха и 120 на маслото.
    и аз туй обяснявам отдавна ама...
    156 2.4JTD 136+ PS

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от sole_moe Покажи съобщение
      Живко пак се издъни тончно на бмв дават 5/30 сега ще ти обисня малко 5/30 е маслото което отговаря на нашите температурни условия 2 колкото са по близки числата на вйзкозитета толкова по малко присадки има затова се водят лонг лайф масла следователно големите фирми за да удьлжат интервала на сервизи обслужванетата наливат лонг лайф което води автомобилостроенето да слага по големи картери за масло охладители и тем подобни неща .марките които използват 0/30 ПОРШЕ КАЙЕН , ВОЛВО,ЯГОАР 5/30 РЕНЧ РОВАР ,АУДИ ,БМВ . Виш сега всеки може може да солжи 5/50 но не всеки кара на писата ако минават повече км със колата всеки гледа по голям интервал на обслужването карай товята алфа 10-15 к км със 5/50 градско предполагам че още на 8к км ще на чорба

      П.С Та на колегата със темата казвам че нее проблем да се кара със това масло нее по лошо от другите дори е по добро
      5w30 ги слагат като станат на 200 000+км при бмв
      0w40 специално за тях като нови и не само

      От тук на сетне ще ти отделя време малко, първо за производителите най добре щеше да е 5w50 и 10w60, нооо те гонят икономия на гориво, те гонят вредни емисии, те гонят максимална печалба от ремонт на този автомобил, защо да го правят да не се чупи? Тези редки масла за направени за масовия нов тип шофьори "качваш се и газ" като на доста от колите няма датчици за темп на антифриза и т.н., точно с тези масла 5w30 и 0w40 до някаква степен могат да си го позволиш, но на загряла кола вярвай става чорба и да тези коли не се карат бавно карат се точно като за писта че и още по зле яко газ нон-стоп и да чупят се отиваш в камор отиваш в дару кар и ти казват да имаме свободен час след 15-20 дни...


      Темата е дълга но ще ти покажа и в цифри, цифри с които ще видиш че посочената от теб цорба дори и студения старт е сънително по добър от 5w50 (ясно е че на загряло е по зле):

      Mobil1 5w50 - Pour Point, ºC ---> -54 C - http://xom.ee/files/34_mobil1_5w-50.pdf

      Castol edge 5w30 - Pour Point, ºC ---> -38 C - http://www.castrol.com/liveassets/bp...0_B1970_05.pdf

      И това е с твойто посочено масло, тааа кое замръзва по-късно ??? И студения старт е по добър при загряла не говорим какво се случва с тая чорбичка 5w30 особенно като нямат маслен радиатор както са и повечето на топлообменници

      Не вярвайте сляпо отворете си очите, тези така наречени "тънки" масла са само за икономия на гориво, екология и т.н.

      ПП: да вметна в немския ауди форум, 3.0тди почти нови и нови, точно карат с 5w50 просто защото 5w30-ката няма как да издържи на техните магистрали, отделно и не са сменяли вериги , които който е запознат знае за какви пари става въпрос (теми ще сложа да видиш германчетата където е доста по студено как 5w30 го упоменават като "чорба") ... т
      Темата е дълга всеки си решава... Има си DPF файлове на всяко едно масло разгледайте и понаучете някои неща преди да изписвате глупости
      156 2.4JTD 136+ PS

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
        5w30 ги слагат като станат на 200 000+км при бмв
        0w40 специално за тях като нови и не само

        От тук на сетне ще ти отделя време малко, първо за производителите най добре щеше да е 5w50 и 10w60, нооо те гонят икономия на гориво, те гонят вредни емисии, те гонят максимална печалба от ремонт на този автомобил, защо да го правят да не се чупи? Тези редки масла за направени за масовия нов тип шофьори "качваш се и газ" като на доста от колите няма датчици за темп на антифриза и т.н., точно с тези масла 5w30 и 0w40 до някаква степен могат да си го позволиш, но на загряла кола вярвай става чорба и да тези коли не се карат бавно карат се точно като за писта че и още по зле яко газ нон-стоп и да чупят се отиваш в камор отиваш в дару кар и ти казват да имаме свободен час след 15-20 дни...


        Темата е дълга но ще ти покажа и в цифри, цифри с които ще видиш че посочената от теб цорба дори и студения старт е сънително по добър от 5w50 (ясно е че на загряло е по зле):

        Mobil1 5w50 - Pour Point, ºC ---> -54 C - http://xom.ee/files/34_mobil1_5w-50.pdf

        Castol edge 5w30 - Pour Point, ºC ---> -38 C - http://www.castrol.com/liveassets/bp...0_B1970_05.pdf

        И това е с твойто посочено масло, тааа кое замръзва по-късно ??? И студения старт е по добър при загряла не говорим какво се случва с тая чорбичка 5w30 особенно като нямат маслен радиатор както са и повечето на топлообменници

        Не вярвайте сляпо отворете си очите, тези така наречени "тънки" масла са само за икономия на гориво, екология и т.н.

        ПП: да вметна в немския ауди форум, 3.0тди почти нови и нови, точно карат с 5w50 просто защото 5w30-ката няма как да издържи на техните магистрали, отделно и не са сменяли вериги , които който е запознат знае за какви пари става въпрос (теми ще сложа да видиш германчетата където е доста по студено как 5w30 го упоменават като "чорба") ... т
        Темата е дълга всеки си решава... Има си DPF файлове на всяко едно масло разгледайте и понаучете някои неща преди да изписвате глупости
        Ти малко не ме разбра аз не казвам че 5/50 е лошо масло
        и двете масла си има + и - 5/50 държи на по големи натоваранета но за по малко км до смяна 5/30 не държи на големи натоварванета но по стабилно за повече км пробег по подходящо за градски условия когато колата се кара на кратки растояния спри тръгни тогава има повече отлагния кондези и.... затова каза на колегата че може да си кара със това масло
        156 SW 1.9JTD 110ph

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от sole_moe Покажи съобщение
          Ти малко не ме разбра аз не казвам че 5/50 е лошо масло
          и двете масла си има + и - 5/50 държи на по големи натоваранета но за по малко км до смяна 5/30 не държи на големи натоварванета но по стабилно за повече км пробег по подходящо за градски условия когато колата се кара на кратки растояния спри тръгни тогава има повече отлагния кондези и.... затова каза на колегата че може да си кара със това масло
          Някой по-горе спомена, че нашите дизели рядко вдигали повече от 90гр.

          Ами честно да ти кажа точно при градско каране при спиране и тръгване по светофари когато няма обдухване колата в тия жеги, 100гр. маслото си ги стига и даже подминава...... И това е при положение, че нямам кора под двигателя и съм с маслен радиатор!

          А разликата от със и без маслен радиатор ми беше +10гр. преди да го сложа!

          На планинско каране със завой там където няма възможност да се кара бързо и пак обдухването е слабо, маслото става 120+ градуса!

          На магистрала ми държи 70-80гр. зависи колко е външната температура на възуха т.е. около 10гр. по-студено масло от водата!

          Сега за налягане не мога да кажа как би било при мен защото нямам уред, но от колеги с монтиран такъв при загрял мотор при 10/40 и 5/40 спрямо 5/50 и 10/60 е с доста плюсове за тези с по-големите цифри отзад и то не на турбо коли а при атмосферки.....

          Така че особено в жегите когато е най-вероятно да се случи нещо лошо предпочитам да съм с такова което се държи по добре при високи температури на маслото....

          Аз лично избягвам да карам повече от 8000км. с едно масло, все пак е турбо кола, то и преди на атмосферката така си го сменях де!

          Пак да се повторя 5/40 е достатъчно добро масло за нашите коли, а колегата пуснал темата нека си го кара, те вече са му го сложили!







          Ми как да е бе Жекичка......... Глезя си турбинката, все пак ми е подарък от жената за рожденния ден......
          Last edited by haljscho; d.m.y г., 09:14.
          sigpic
          Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
          156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
          147 JTDm 140-Малката манекенка
          GT- JTDm 150

          Comment


          • #50
            И не само лятото и зимата си карай с него (ако все още не си) и няма да имаш никакви проблеми, пали без никаква разлика от agip evolutiona 5w40
            156 2.4JTD 136+ PS

            Comment


            • #51
              Fiat bravo 2 1.9 мулти джет 150 кс излиза от фабриката с
              SeleniaWR 5w30 тея тъпаци от фиат дали са се сетили че това масло не покрива характеристиките на мотора?!?
              sigpicAlfa 155 2.0 16v

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от dimo Покажи съобщение
                Fiat bravo 2 1.9 мулти джет 150 кс излиза от фабриката с
                SeleniaWR 5w30 тея тъпаци от фиат дали са се сетили че това масло не покрива характеристиките на мотора?!?
                Алфите със същия мотор излизат с SeleniaWR 5w40 !

                Хубаво слагаха в 155 датчик темп. на маслото ,на магистралата с 150 км/ч при външна темп. 32 гр. (асвалта е 45 гр.) маслото е 110 гр. това 5/30 ще стане на чорба.

                Това масло 5/30 за северна Германия може да е перфектно но за БГ не е.
                Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
                159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
                NEW 159 2.0 JTDm Black TI

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от vovata Покажи съобщение
                  Алфите със същия мотор излизат с SeleniaWR 5w40 !

                  Хубаво слагаха в 155 датчик темп. на маслото ,на магистралата с 150 км/ч при външна темп. 32 гр. (асвалта е 45 гр.) маслото е 110 гр. това 5/30 ще стане на чорба.

                  Това масло 5/30 за северна Германия може да е перфектно но за БГ не е.
                  Дам, онзи ден смених маслото на едно Ивеко, сложих му 5w30. След 10 минутно градско каране се наложи да го източа, защото мислехме че пуска малко от пробката, но се оказа над пробката (както и да е)...това което източих беше буквално гореща мръсна вода...седя гледам го пипам го и се чудя тва нещо как смазва като то почти и не беше мазно....
                  156 2.0TS 155hp; Suzuki GSX-R600

                  Comment


                  • #54
                    Лошото в България са големите температурни амплитуди. Както се спомена преди мен, 5W-30 може да е ОК в Русия или Германия, но в България или Гърция ще дойде рядко. Онзи ден на едно продължително изкачване, температурата на водата се беше вдигнала с едно деление над 90C, тази на маслото сигурно е била още по-висока...

                    Comment


                    • #55
                      Това са си фуел економи масла, екологията и икономията са много хубави неща като ти е нова колата и всички детайли са със заводските размери. С 10г кола обаче ти излиза през
                      sigpic
                      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                        Това са си фуел економи масла, екологията и икономията са много хубави неща като ти е нова колата и всички детайли са със заводските размери. С 10г кола обаче ти излиза през
                        Точно !!!
                        Alfa 156 1,9 JTD - 02,2000г
                        Avensis 2011 -2.0 D-4D

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от vovata Покажи съобщение
                          Алфите със същия мотор излизат с SeleniaWR 5w40 !

                          Хубаво слагаха в 155 датчик темп. на маслото ,на магистралата с 150 км/ч при външна темп. 32 гр. (асвалта е 45 гр.) маслото е 110 гр. това 5/30 ще стане на чорба.

                          Това масло 5/30 за северна Германия може да е перфектно но за БГ не е.
                          Грешка! Алфа 147 1,9 мултиджет излиза с selenia wr 5w30 pe
                          sigpicAlfa 155 2.0 16v

                          Comment


                          • #58
                            Първоначално публикувано от dimo Покажи съобщение
                            Грешка! Алфа 147 1,9 мултиджет излиза с selenia wr 5w30 pe
                            Блаженни са вярващите!!!

                            Дай да видим къде точно го прочете тва?
                            sigpic
                            Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                            156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                            147 JTDm 140-Малката манекенка
                            GT- JTDm 150

                            Comment


                            • #59
                              Е това не ми харесва при 156, че няма заводски вградени уреди за налягане и температура на маслото
                              При 155 е друга бира.....веднъж са ме спасявали тези уреди....преди години на връщане от морето ме хвана едно адско задръстване от Бургас към София ...навън беше 38 градуса... спри тръгни...след това стъпих на магистралата за Карнобат...тъкмо я бяха отворили....и се зайграхме с едно БМВ....явно изнервени от задръстването...газ до дупка...почти цялота магистрала я изръчках с 180-190км/ч....добре, че свърши.....защото накрая като понамалих....гледам гледам охлаждането добре..90 градуса.....а маслото към 120 градуса....викам си баси..тая кочина ще роди....а й маслото не беше първа младост....та върнах газта....и така я спасих.....тоя с бавареца ме надмина доволен.....но не за дълго....след няколко километра беше отбил в дясно и вреше като чайник..
                              Та тези уреди са от голяма полза, ако не те слуша главата и естествено ги гледаш!
                              По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                              https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                              Comment


                              • #60
                                Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                                Е това не ми харесва при 156, че няма заводски вградени уреди за налягане и температура на маслото
                                При 155 е друга бира.....веднъж са ме спасявали тези уреди....преди години на връщане от морето ме хвана едно адско задръстване от Бургас към София ...навън беше 38 градуса... спри тръгни...след това стъпих на магистралата за Карнобат...тъкмо я бяха отворили....и се зайграхме с едно БМВ....явно изнервени от задръстването...газ до дупка...почти цялота магистрала я изръчках с 180-190км/ч....добре, че свърши.....защото накрая като понамалих....гледам гледам охлаждането добре..90 градуса.....а маслото към 120 градуса....викам си баси..тая кочина ще роди....а й маслото не беше първа младост....та върнах газта....и така я спасих.....тоя с бавареца ме надмина доволен.....но не за дълго....след няколко километра беше отбил в дясно и вреше като чайник..
                                Та тези уреди са от голяма полза, ако не те слуша главата и естествено ги гледаш!
                                Инак "истории" имаш, не мога да ти отреча, фантазията работи
                                Fiat Punto 1.4GT 1996
                                Hyundai Tucson 2.0 2007
                                Renault Clio 1.5 2019

                                Comment

                                Working...
                                X